Pages

January 4, 2011

my new meooww!

ari tu aku beli kucing baru. erm, actually mr H yg belikan. ok tenkiu dear! so pendek kan cerita, beli si meoww ni dgn harga yg x disangka. sbb aku ingat 1k++ pasal bulu panjang or persian. tapi bila tanya kat akak tu, dea kata 450 je. uiikk?? akak tu kata kucing ni cross persian. bukan persian pure. oouhhh. patot la. tapi yg buat aku ingat dea persian pasal muka dea agak2 jenis penyek sket.

sebab awal tahun last year aku de beli kucing gak. cross persian. tapi muka biasa cuma bulu cam panjang jugak laa.. cross persian atau mix persian ni maksud nye darah campuran. kucing biasa dengan persian. maka bulu anak2 kucing  mix persian ni panjang xmacam kucing biasa. macam org pan asia la. campuran org asia n org puteh. patu muka dah dekat org puteh sket. erm,lebih kurang la tu. n akak petshop tu kata lagi kucing ni baru 6 bulan. so kecik lagi. muka penyek macam ni, tu biasa la utk mix persian. sbb kalu pure persian mmg lagi nampak penyek dea. ok, ni gambar kucing yg aku beli tu. nama dea BABY LULU.
saya la LULU!
ni lak contoh kucing pure persian.
Pure Persian Cat
tgk muka dea. muka sgt2 la penyek. tapi kucing breed ni mahal taw. aku kureng suka sket jenis pure persian ni. pasal jenis dorang leceh nak jaga. kena selalu anta grooming. tengok la bulu tu jenis panjang sgt. and kucing persian ni bagi aku kurang aktif. lain cam kucing biasa or DSH (domestic short hair) super duper active. kalu mix persian pon ok. aktive jugak. kucing aktive baru seronok. tapi still, kalu dapat satu kucing pure persian ok jugak ek? hehe! ni lagi gamba si BABY LULU..
muka nak belagak je!
hai
 ok, yang ni gamba kucing mix persian kaler oren yg aku beli awal tahun last year. nama dea dorelle. nama panjang ikot i/c princess fiona adorelle. nama nak glam je..huh!
si nakal dorelle!
tengok, muka macam kucing biasa tapi jenis bulu medium long. ekor dea pon jenis bulu kembang. tapi baby lulu punya bulu lagi kembang laa..ade darah persian gak nih. sgt sayang kat dorg ni. comel and nakal. :) dua2 si comel+nakal ni girl. nak cari persian or mix persian la utk jadikan boyfriend cik dorelle, sebab x lama lg mesti dea gatal nak kawen dah. nnti leh dapat baby2 kucing bulu panjang...hihi.

0 comments:

Post a Comment