Pages

September 11, 2011

laluan hidup..

assalamualaikum, dah lama x update. buzy plus mcm malas. huhu. apa yg baru dalam hidup aku sepanjang dah bebulan2 x belogging? erm..banyak jugak..nanti akan ku huraikan satu persatu. eceh..ayat! adui..rasa cam kekok je nak tulis blog nih. lama sgt dah tinggal. bila last post aku pon aku x ingat dah..teruja jugak nk blogging balik ni.. so ape yg jadi kat Mimi Azman dalam kira2 lima bulan mnyepi dari blogging? lets check it out..!


starting on March 2011..aku dah keje kat tempat baru. Al-Rajhi Bank.. dari Maybank pergi lompat masuk bank lain..saje tukar angin..hehe.
my work place
gambar ni aku amek masa fist week of my training with Al-Rajhi. tgk, inbox email pun kosong lagi..so sebulan menjalani training lepas tu terus hit floor..mula-mula quite challenging jugak la..but after 2 months everythings run smoothly..

ok..moving on April..ape yg best? nothing kot..haha. sebab bila check dalam kotak ingatan macam takde ape yg best. jadual busy ngan kerja la agaknye..


on May? erm..masa ni paling ingat bila Mr H propose, and set a meeting between me and his mum., Makcik Huda. begegor jugak le kepala lutut ni.. bukan la takut kan, segan je. haha. do i say yes to Mr H? lemme think... ermmm..of coz la yezzaaa! haha. gatai nok kawen dah...

on June...perbincangan keluarga berjalan..and akhirnya aku terpaksa akur untuk buat majlis pertunangan.. on 23 Jan 2011 kot aku ade post pasal tunang..boleh la check kes pasal tittle tunang2 ni kat post tedahulu.. hm, ikut kan hati n diri ak juga Mr H, kami malas nak buat majlis tunang2..tapi setelah di tetap kan oleh tuan besar En Azman n puan besar Pn Salimah a.k.a mak bapak aku..maka bertunang la kami 18 June lalu... haha. mula2 mmg x nak buat bagai..tapi masa tunang tu..teruja ya amat..waallaaa!

sedang meneliti barang hantaran..sambil fikir *cantik jugak aku buat* :)


ok, kami ikat sekejapan je..pasal atas permintaan keluarga lelaki, dan juga persetujuan dari pihak perempuan, kami bernikah dulu pada 24 July 2011. seminggu sebelum puasa.. majlis akan dilangsungkan InsyaAllah on this Nov. jadi dengan itu aku telah selamat bergelar isteri kepada MUHAMMAD HAFIDZ BASIR. setelah 5 tahun hubungan yg penuh dugaan + suka + duka..syukur padaMu Ya Allah..kerana akhirnya kami bersatu. (gambar nikah xde nak upload..nanti ye. pendrive ku hilang. x amek copy lagi dari paksu)

so me now as a wife,..sangat bahagia. makcik huda yang sekarang aku panggil umi..sgt sporting. bila balik umah mak mertua mula2 sekali mesti dan pasti dapat kiss dari beliau..wuhuu..sayang umi. tu belum kalau aku balik dengan cucu..hahahaaa! okey tu nanti dulu. x! aku belom pregnant la..aduii..


hidup dah upgrade..dari seorg perempuan ke wanita. ecehhh...haha. x tahan! life itu sgt fun. bila fikir transformasi diri sgt la bersyukur. mmg bila dah kahwen pun ada dugaannye, yela kalau dulu gaduh2 rilek je tahan x bercakap 3 hari..sekarang mau nye x bercakap? dosa ooo...pulak lagi nnti kesepian di malam hari.. hhahaaahhaaa! *buddus ko ni! well..bulan tujuh dah nikah..bulan August pulak nothing much..puasa. and masih busy dgn kerja. bulan Sept kita raya.. ok, perubahan untuk raya tahun ni n sampai raya tahun depan2 ialah....nama aku telah di keluarkan dari list dapat duit raya dan telah di pindah masuk ke list bagi duit raya. ayyaark! tp yg best ahli keluarga aku dah betambah ramai,.yela bila plus dgn family hubby yg x macam sangat rmai sedara mara dea.. penat ooo pergi beraya. tu pun x semua rumah dapat g. sambung raya next year je.


ok..aku rasa sampai sini je..ringkasan serba sedikit pasal kehidupan-upgrading life aku.. sementara kita masih dibulan syawal ni..aku nak ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN. bai.

0 comments:

Post a Comment